måndag 23 januari 2012

Tårtor i backspegeln

Ett av mina intressen är att skapa tårtor. Det är kul att tänka ut hur den färdiga tårtan ska se ut. Från början var det just utseendet som spelade störst roll. Nu har Jag även börjat ta tag i smaken. Den ska ju vara god också.

Ingen av mina barn är särskilt förtjusta i att äta tårta. Men det hör ju till på kalas att bjuda på tårta, med ljus i. Så tjejerna önskar gärna motiv (ibland väldigt konstiga motiv) och dom längtar att få se vilken figur som är skapad denna gång.

På min Facebook sida har jag sedan ett tag samlat mina tårtor, men håller nu på att föra över dem här också.
Kika in på mitt Tårtgalleri. Denna sida fylls på efter hand.

Är jag då lika stolt över alla tårtor?
Ja, det är jag nog. Stolt, för att det faktiskt är Jag som gjort dessa tårtor.
Men vissa tårtor tycker jag inte om - alltså utseendet menar jag då. Fattar inte riktigt hur tankarna gick när det planerades för tårtan.

Sen är Jag extra stolt för vissa andra tårtor, speciellt dessa två:


  

1 kommentar:

  1. hej, har kollat igenom tårtgalleriet. Vilka tårtor, jättefina! trevlig helg.
    //v

    SvaraRadera