torsdag 19 januari 2012

Jag - en turgumma

Jag vinner aldrig i spel eller lotteri!
Nu spelar jag inte så mycket heller och köper knappt aldrig lotter så oddsen är väl dåliga från början. Dessutom är jag en ganska dålig förlorare, säger mina medspelare, så då är det väl lika bra att låta bli och spela.

Men hur det än är, så köper jag ju den där Trisslotten ibland och skickar in bidrag till tävlingar och utlottningar. Och Jag är ju med i konstklubben på mitt jobb, där vi har utlottning av konst en gång om året.

Jag kan inget om konst!
Eller mycket lite i alla fall. Jag tycker om att titta på vackra tavlor och skulpturer. Vackert för mig då, alltså. För det är ju så, att det som är vackert i mina ögon kanske inte är vackert i dina.

Igår kväll var det utlottning i konstklubben på mitt jobb. Det fanns 30 vinster och vi är 78 medlemmar. Inte så dåliga odds egentligen om man jämför med mycket annat. Och tro't eller ej, men Jag vann minsann!

Jag valde en glasskulptur "Dragon" av Jerzy Maraj, som är en glas- och keramikdesigner från Polen.

 

Nu ska vi bara hitta en plats till denna drake där hemma. Visst är den fin!

Dessutom var jag idag och hämtade en annan vinst som jag vann tidigare i veckan. Det var en utlottning på Ultimate Cake som jag deltog i. Det enda man behövde göra var att berätta om sitt favoritresmål i England och varför man gillar det. Vill du se vad jag skrev? Läs på bloggen, Ultimate Cake Utlottning.

Boken som Jag vann handlar om tårtdekorering. En liten passion jag har på min fritid. Ni som har sett mina kreationer och foton på Facebook, vet vad jag pratar om. Det kommer att komma mer om mina tårtor på dessa sidor också så småningom. Nu har Jag fått en bok full med inspiration. 


Jag har aldrig tänkt på hur mycket utlottningar det finns på nätet. Oftast är det inget speciellt man måste göra. Kanske gilla sidan, skriva en liten kommentar - det är allt. 

Mycket vill ha mer, så nu håller Jag tummarna för ett armband jag är med och fajtas om. Jag har berättat om det tidigare - ett Humanity armband. Vinnaren utses på söndag. Vill du också vara med?
Gå in på Magdalena Divinas blogg. Eller gör inte det förresten, då minskar oddsen för mig att vinna ...

Man brukar ju säga att en del har tur i spel och andra har tur i kärlek. Jag har ju tur i båda, så Jag är nog undantaget som bekräftar regeln.

3 kommentarer:

  1. å härligt, 2 fina vinster. Nu blev jag nyfiken på dina tårtor....kan du inte visa ngr här:-)
    //V

    SvaraRadera
  2. Veropenn, jag har nu lagt in två sidor med tårtor jag gjort tidigare i livet (av varierad kvalitet). Se Figurtårtor 1 och Figurtårtor 2. Det kommer två sidor till snart. Man kan se på bilderna att det gått några år mellan första och senaste ... Jag lär mig. Tack för att du läser min blogg.

    SvaraRadera
  3. Veropenn, det finns nu en sida som heter Tårtgalleri. Här ligger en del av de tårtor jag gjort. Fler kommer inom kort in på denna sida.

    SvaraRadera