måndag 9 januari 2012

Äntligen kom den

Idag när Jag kom till jobbet efter ledigheten låg det en kuvert på mitt skrivbord. Jag kunde se att avsändaren var First Publishing Group. Vad var det? Kunde inte minnas att jag haft kontakt med dem. Förmodligen bara skräppost.

Det tog ett par timmar innan Jag tog tag i kuvertet igen och öppnade det.

Tjohoo!!
Det hade Jag helt glömt bort. Innan jul beställde Jag ju en bok från Faktaböcker AB och det var den som hade kommit nu. Den heter "Photoshop-recept" av Sanna Lund/Moderskeppet.




Boken är uppbyggd som en mat-kokbok. Med enkla och lättföljda steg hur man jobbar med bildbehandling.
Nu har ju Jag gått ett antal kurser genom åren i bildbehandling på olika sätt. Men det ska ändå bli ett nöjde att få börja läsa och använda denna bok.

Redan när Jag tog den i min hand fick jag en härlig känsla. Bokens omslag är mjukt, nästan som sammet. Jag bläddrade som hastigast i den. Bilderna är fina och texten sparsam. Fantastiskt!
Inte som andra Tutorials och handböcker, som ofta innehåller massor av text som bör plöjas igenom innan man ens förstår hur man ska börja.


3 kommentarer:

  1. Har du sett den /läst den, Maria?

    SvaraRadera
  2. Nej det har jag inte, blir förstås nyfiken :-)

    SvaraRadera