måndag 12 december 2011

Sommarens badmode

Idag har Jag och barnen varit hemma. Vi har drabbats av Calicivirus, ja eller vinterkräksjukan om man så vill. Helt plötsligt var 75% av vår familj sjuka på ett eller annat sätt. Frågan är om den sista 25% ska klara sig eller det kommer lagom till jul?

Trots virus i kroppen är ingen av oss särskilt sjuka. Vi har ingen feber och ingen snuva utan det är bara magen som liksom inte riktigt hänger med. Lite julpyssel kunde vi nog orka med idag.

Vi började med produktion av Smällkarameller. Jag insåg att det var många år sedan sist. Men det är väl som att cykla, så efter lite tanke klipptes, viktes och rullades det toarullar i silkespapper för glatta livet. Det svåraste var att välja färgerna på pappret. Jodå, vi stoppade även godis i dem.



Vi fortsatte med Pepparkaksdekoration av de pepparkakor vi bakade i helgen. Fram med kristyr i olika färger och strössel av alla slag. Det är ingen gräns på vilken fantasi barn kan ha.
Jag nöjde mig med att dekorera sommarens badmode. Lite knivigt, men ack så kul.



Till sist gjorde vi klassiska Flätade hjärtan att hänga i granen. Återigen var det färgvalen som var svårast. Dom ligger nu på tork (man limmar ju bandet dom ska hänga i).



Julstämningen börjar så smått infinna sig. Det blir en hemmadag imorgon också. Undrar vad vi ska göra då?


2 kommentarer:

  1. Det var skönt att höra att ni är på benen igen, det var ett väldigt fint badmode så jag längtar redan till sommaren. ;)

    SvaraRadera
  2. Snacka om julpyssel, allt är jättefint :-)

    SvaraRadera