tisdag 20 december 2011

Gingers Oro

Kan inte sova. Ligger och lyssnar efter ljud som inte finns. Mörkt.
Adrenalinet pumpar. Hjärtat slår volter. Skakar i hela kroppen.
Ångest. Tankarna fladdrar.
Tänk om jag inte hör. Tänk om jag inte vaknar. Rädd!
Känner inte benen. Armarna har ingen ork. Energin håller mig vaken.
Mår illa. Klarvaken. Vågar inte stänga ögonen. Vågar inte somna.
Vill inte känna så här. Måtte natten ta slut fort.
Flera timmar har passerat. Helt slut. Tunga ögonlock trots kallsvettig panna. När tar det slut? När försvinner känslan?
... ... ...
Den här natten tog slut. Inget hände. Faran är över - för denna gången.

2 kommentarer:

  1. Menar du allvar anna-maria?! Har du också sån natt-ångest? Eller var det bara nåt tillfälligt? Jag får såna nätter i tid och otid. Det är hemskt, för det är så himla svårkontrollerat!

    SvaraRadera
  2. Dom stunderna är hemska Linda. Speciellt jobbigt när barnen är dåliga. Jag sover inte en blund. (barn eller hund - sak samma).

    SvaraRadera