fredag 4 maj 2012

Microkaka i mugg

Så har jag varit ute på nätet och surfat igen. Denna gången hittade jag en rolig kaka perfekt till snabbmellis. Den görs i en kopp eller mugg i micron.

Micro Muggkaka
(recept hittat hos CookieJar)

4msk mjöl
4msk socker
1st ägg
3msk kakao
3msk nutella
3msk mjölk
3msk olja

Blanda ihop allt i en skål. Fördela smeten i 4 små koppar eller 2 stora muggar och kör i micron ca 2 minuter. (Jag körde på näst högsta effekt i 1.50 minuter. Kunde nog kört 10-20 sekunder till.)
Toppa med t.ex. grädde, glass, marshmallows, strössel eller vad man tycker är gott.
Låt gärna svalna lite innan man lägger på toppingen.

Här serverad med en klick vaniljglass och lite strössel.

Det blev en supermumsig munsbit att avnjuta till en god espresso.
Påminner om kladdkaka och det är ju jättegott!!

  

3 kommentarer:

  1. Hej! Visst var den god, nästa gång ska jag göra den i mindre koppar för den var ganska mäktig. Måste vara världens enklaste dessert. Klart att du får länka, bara kul.

    SvaraRadera
  2. Barnen frågade om vi inte kunde göra muggkakan igen. Gott betyg! :)

    SvaraRadera
  3. Tror till och med att jag skulle fixa att göra denna :-)

    SvaraRadera