onsdag 28 november 2012

Lyx med färgad sockerpasta

Jag gillar att jobba med Sugarpaste - eller sockerpasta på svenska till tårtor.
Det är på något sätt behagligare och mindre kladdigt att jobba med sugarpaste än marsipan. Den torkar visserligen fortare än marsipan, enligt min åsikt. Men är man bara lite snabb och flink så.
Däremot ska man komma ihåg att om man tycker marsipan är sött så är sugarpaste än sötare.

I Malmö finns en butik, Ultimate Cake, som gör fantastiska tårtor på beställning, men även har lite butik där man själv kan botanisera bland baktillbehör och redskap. Jag har handlat en hel del här.

Just nu har Ultimate Cake en utlottning av sugarpaste från Renshaw via sin blogg. Detta märket har jag aldrig testat. Sugarpasten finns i en mängd olika färger. Bara det är ju lyx - att slippa färga in degen själv. Tänk så mycket fler möjligheter till detaljer på tårtor och cupcakes man skulle kunna göra med alla dessa färger. Det går ju även att modellera med sugarpaste. Varför inte göra en massa roliga figurer som kan flytta in i det kommande pepparkakshuset?

(Bilden har jag lånat av Ultimate Cake.)

Gör som jag, var med i utlottningen här.
Eller förresten, strunta i det, så blir det större möjligheter för mig att vinna .. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar